lørdag 6. september 2008

Dansande edderkopp

 

011

Dansende edderkopp

Skyggen min danser på
det flislagte gulvet

flirer leende mot lyset

Svart mot hvitt
Hvitt mot svart

Løfter fem av sine åtte ben
i munter hilsen

*

Fredrik Hossmann

012

Denne staute karen har vore gjest hos oss siste to månadane. Kvar kveld har han dukka opp i høgre hjørne av stovevindauget vårt. Han nyt nok utsikta og kosar seg med alle flugene han fangar, medan mine kjensler vekslar mellom fascinasjon og vemmelse...

6 kommentarer:

  1. Ja, dei er både fascinerande og ekle... Mange av dei her og.

    SvarSlett
  2. så fasinerende............de er jo litt ekle også da:O)

    SvarSlett
  3. Hei! Takk for besøket på bloggen min! Det var en fryd å finne veien inn til din. :) Du har en herlig blogg - mange nydelige dikt, bildet og tanker.
    Jeg kommer tilbake!

    SvarSlett
  4. Jaja, mange måter å si det på!??
    Kan ikke si at jeg blir så facinert, jeg lar meg vel ikke bruke tid på å studere dem heller?
    Men vi har jo ulike "venner" her i verden. Ett av barnebarna mine hadde fått noen snegler til venner... han ringte på hos naboen med sneglene i hånda og ville vite om han ville hilse på dem... :) Da hadde han først lagt to skolisser foran dem på bakken dagen før, en til startstrek og en til målstrek. For å se hvem av sneglene som vant. Det skal være usikkert om han klarte å kåre en vinner??
    Jaja, nå sier jeg bare GOD helg!

    SvarSlett
  5. Facinasjon og vemmelese....ja, jeg skjønner hva du mener!
    Og du, de skitne barnehendene under her er jo bare skjønne! Det gir livet mening det!
    Da blir det liksom banalt å sitte å vri hodet sitt om hvilke lysestaker vi skal blogge om neste gang:-).
    Tusen takk for oppmuntrende ord. Dessuten så er det så utrolig deilig å komme på besøk til noen som har noe annet å fortelle enn om en hvit sofa eller alle hyller, som du sier, som skal males hvite. Blir litt det også se...

    Her er det grått i dag, men jammen skal jeg ta en tur ut å finne noen fien kameramotiv likevel. Frisk luft har aldri tatt livet av noen ;-)

    God søndag til deg også!

    Klem Torunn

    SvarSlett
  6. Blinkskot dette!

    Du har ein nydeleg blogg!!!

    SvarSlett

Tusen takk for at du legg att ei lita helsing til meg! Det set eg stor pris på!