onsdag 24. november 2010

Magien ligg i detaljane…

Ein av mine faste blogglesarar sende meg ein e-post og sa at ho likte så godt bileta eg tok, og at ho gjerne skulle ynskje at eg kunne legge ut nokre fototips.

La det berre vere sagt med ein gong; er eg på ingen måte ekspert på foto og har ikkje verdens mest avanserte fotoutstyr. Ikkje har eg fancy linser (dessverre….) og ikkje har eg avanserte fotoredigeringsprogram. Men etter å ha vore blogglesar i nokre år ser eg likevel at eg kanksje har eit tips eller tre å dele med dykk.

1. Det er viktig å tenkje over kva det er du vil ta bilete av. Det du ser gjennomkameralinsa gir eit ganske stort motiv, men det er kanskje ikkje så interessant for dei som skal sjå bileta dine. Døme:

Dette var det eg såg gjennom kameralinsa utan å zoome inn:

IMG_5402

Så snudde eg litt på meg og fekk ein annan vinkel:

IMG_5431

Deretter prøvde eg å tenkje på kva slags motiv eg eigentleg ville ta bilete av, og  så zooma eg inn:

IMG_5432

Eg meiner det siste av desse tre bileta er eit mykje sterkare bilete enn dei to andre.  Konklusjon:

♥ Gå nært nok!

♥ Tenk nøye over kva det er du eigentleg vil ta bilete av!

2. Det neste tipset er at du må tenkje over at eit motiv kan verte mykje betre om du vel ein litt uvanleg vinkel. Stort sett tenkjer vi at det beste er å stå rett framom det du skal ta bilete av, slik som dette:

IMG_5482

Det kan gi ein mykje betre effekt om du stiller deg att med husveggen og tek biletet langs veggen. Då får du også nytta deg av det flotte lyset. Slik som dette:

IMG_5484

Dette synest eg er mykje betre. Du klarer likevel å sjå at eg har vore på Ulla fyr, og den litt kuriøse vass-samlaren på botnen av takrenna kjem tydeleg fram som eit artig innslag på biletet. På det fyrste biletet ser du den nesten ikkje.

3. Av og til er dei beste motiva dei du ikkje trudde kunne vere eit motiv. Til dømes å ta bilete av nokon som er på veg vekk i frå deg:

Sina 3 år3

Det mest opplagte ville kanskje vere å ta bilete av den kjekke tre-åringen min medan ho ser rett i kamera og viser at ho vert tre år. Eg tenkte at motivet kanskje vart like bra medan eg tok bilete frå sida og i fugleperspektiv medan ho viste storebroren at ho vert tre år:

Sina 3 år

4. Mitt siste tips denne gongen gjeld lys. Eg er ikkje særleg glad i det nakne, kalde blitzlyset. Dei aller fleste bilete innandørs vert absolutt best når ein har godt dagslys. På biletet under står blomane i vindaugskarmen og det naturlege lyset gir flotte kontrastar. Altså; ta mest mogleg interiørbileter når du har naturleg lys i romet, eller skaff deg ein fancy blitz som gir deg høve til å stille inn lyset.

IMG_1436

Heilt til slutt har eg eit lite hjartesukk…♥

Av og til har ein kanskje tatt bilete av noko ein er stolt over å vise fram. Då er det ikkje så lurt å publisere nesten identiske bileter i eitt og same innlegg. Eg har sett nokre bloggar der t.d. bordpynten vert vist i fem nesten heilt like bileter. Det vert litt kjedeleg å sjå på… Då er det betre å ta utsnitt av biletet og vise ulike detaljar i staden, i tillegg til det store oversiktsbiletet.

Som eg sa i starten av innlegget; eg er på ingen måte faglært innan foto. Alle råda er henta frå eigne røynsler og det er mine eigne meiningar eg deler.

Når det gjeld fotoredigering så er det mange som trur at det er så vanskeleg. Eg var også ein av dei, heilt til eg oppdaga Picknik. Der er sjølvsagt mange slike program på nettet, men eg har likt godt dette. Det er gratis, enkelt å bruke og har mange nok effektar til å kunne leike seg litt med bileta.

Lukke til!!!

 

7 kommentarer:

  1. Kjempeflott innlegg :-)

    Tusen takk!!!!

    Treng ikkje å væra faglært fotograf for å dela godt tips :-)

    Mitt beste tips til meg sjølv; Ta fram kameraet og BRUK det ;-)

    SvarSlett
  2. Åhhh det er så godt med Aha opplevelser - takk:-))

    SvarSlett
  3. Enkle og gode tips. Kan også gå god for picknik. God helg! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefine tips vennen :)

    Alle bildene dine ER flotte... og i tillegg er tekst fyllt av omsorg & god skriveteft!Bloggen din verdens beste rett & slett:)

    Ønsker deg en superfin 1`ste advent. Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine tips vennen :)

    Alle bildene dine ER flotte... og i tillegg er tekst fyllt av omsorg & god skriveteft!Bloggen din verdens beste rett & slett:)

    Ønsker deg en superfin 1`ste advent. Klem

    SvarSlett
  6. Veldig gode tips. Du er flink med bilder, absolutt til inspirasjon. Og så har du slike fine fonter når du tekster bildene dine. Hvor har du de fra?

    SvarSlett

Tusen takk for at du legg att ei lita helsing til meg! Det set eg stor pris på!